Thursday, February 27, 2025

Niralamba Upanishad

 Niralamba Upanishad

 निरालम्बोपनिषत् 


यत्रालम्बालम्बिभावो विद्यते न कदाचन ।
ज्ञविज्ञसम्यग्ज्ञालम्बं निरालम्बं हरिं भजे ॥

యత్రాలంబాలంబిభావో విద్యతే న కదాచన .
జ్ఞవిజ్ఞసమ్యగ్జ్ఞాలంబం నిరాలంబం హరిం భజే ..

"I worship Hari (the Supreme Lord), who is independent, beyond all dependencies and support, who is the foundation of knowledge, wisdom, and realization, yet remains unattached to all."

ॐ पूर्णमदः पूर्णमिदं पूर्णात्पूर्णमुदच्यते ।
पूर्णस्य पूर्णमादाय पूर्णमेवावशिष्यते ॥

ఓం పూర్ణమదః పూర్ణమిదం పూర్ణాత్పూర్ణముదచ్యతే .
పూర్ణస్య పూర్ణమాదాయ పూర్ణమేవావశిష్యతే ..

"Om. That is complete, this is complete. From completeness arises completeness.
When completeness is taken from completeness, completeness alone remains."

ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः ॥

ఓం శాంతిః శాంతిః శాంతిః ..

"Om. Peace, peace, peace."

ॐ नमः शिवाय गुरवे सच्चिदानन्द मूर्तये ।
निष्प्रपञ्चाय शान्ताय निरालम्बाय तेजसे ॥

ఓం నమః శివాయ గురవే సచ్చిదానంద మూర్తయే .
నిష్ప్రపంచాయ శాంతాయ నిరాలంబాయ తేజసే ..

"Om. Salutations to Lord Shiva, the Guru, who is the embodiment of truth, consciousness, and bliss.
Who is beyond all worldly existence, ever peaceful, independent, and luminous."

निरालम्बं समाश्रित्य सालम्बं विजहाति यः ।
स संन्यासी च योगी च कैवल्यं पदमश्नुते ।
एषमज्ञानजन्तूनां समस्तारिष्टशान्तये ।
यद्यद्बोद्धव्यमखिलं तदाशङ्क्य ब्रवीम्यहम् ॥

నిరాలంబం సమాశ్రిత్య సాలంబం విజహాతి యః .
స సంన్యాసీ చ యోగీ చ కైవల్యం పదమశ్నుతే .
ఏషమజ్ఞానజంతూనాం సమస్తారిష్టశాంతయే .
యద్యద్బోద్ధవ్యమఖిలం తదాశంక్య బ్రవీమ్యహం ..

Om. I shall relate in the form of a catechism whatever should be known for the removal of all miseries that befall on these ignorant creatures (men) 

किं ब्रह्म । क ईश्वरः । को जीवः । का प्रकृतिः ।

కిం బ్రహ్మ . క ఈశ్వరః . కో జీవః . కా ప్రకృతిః .

What is Brahman? Who is Ishvara? Who is Jiva? What is Prakirti?

कः परमात्मा । को ब्रह्मा । को विष्णुः । को रुद्रः ।

కః పరమాత్మా . కో బ్రహ్మా . కో విష్ణుః . కో రుద్రః .

Who is Paramatma? Who is Brahma? Who is Vishnu? Who is Rudra?

क इन्द्रः । कः शमनः । कः सूर्यः । कश्चन्द्रः ।

క ఇంద్రః . కః శమనః . కః సూర్యః . కశ్చంద్రః .

Who is Indra? Who is Yama? Who is surya? Who is Candra?

के सुराः । के असुराः । के पिशाचाः । के मनुष्याः ।

కే సురాః . కే అసురాః . కే పిశాచాః . కే మనుష్యాః .

Who are Devas? Who are rakshasas? Who are Pisacas? Who are Manusya?

काः स्त्रियः । के पश्वादयः । किं स्थावरम् ।
కాః స్త్రియః . కే పశ్వాదయః . కిం స్థావరం .

Who are women? Who are Pasus, etc?  What is Sthavara? 

के ब्राह्मणादयः । का जातिः । किं कर्म । किमकर्म ।
కే బ్రాహ్మణాదయః . కా జాతిః . కిం కర్మ . కిమకర్మ .

Who are Brahmanas and others? What is Jati (caste)? What is Karma? What is Akarma?

किं ज्ञानम् । किमज्ञानम् । किं सुखम् । किं दुःखम् ।
కిం జ్ఞానం . కిమజ్ఞానం . కిం సుఖం . కిం దుఃఖం .

What is Jnana? What is Ajnana? What is Sukha? What is Duhkha?

कः स्वर्गः । को नरकः । को बन्धः । को मोक्षः ।
కః స్వర్గః . కో నరకః . కో బంధః . కో మోక్షః .

What is Svarga? What is Naraka? What is Bandha? What is Moksa? 

क उपास्यः । कः शिष्यः । को विद्वान् । को मूढः ।
క ఉపాస్యః . కః శిష్యః . కో విద్వాన్ . కో మూఢః .

Who is Upasya? Who is Shishya? Who is Vidvan? Who is Mudha? 

किमासुरम् । किं तपः । किं परमं पदम् ।
కిమాసురం . కిం తపః . కిం పరమం పదం .

What is Asura? What is Tapas? What is Paramapada?

किं ग्राह्यम् । किमग्राह्यम् । कः संन्यासीत्याहशङ्क्याह ब्रह्मेति । 
కిం గ్రాహ్యం . కిమగ్రాహ్యం . కః సంన్యాసీత్యాహశంక్యాహ బ్రహ్మేతి .

What is Grahya? What is Agrahya? Who is Sannyasi? Thus are the questions. [Verse 1, 2, 3]

स होवाच महदहङ्कारपृथिव्यप्तेजोवाय्वाकाशत्वेन
बृहद्रूपेणाण्डकोशेन कर्मज्ञानार्थरूपतया
भासमानमद्वितीयमखिलोपाधिविनिर्मुक्तं
तत्सकलशक्त्युपबृंहितमनाद्यनन्तं
शुद्धं शिवं शान्तं निर्गुणमित्यादि-
वाच्यमनिर्वाच्यं चैतन्यं ब्रह्म ॥ ईश्वर इति च ॥
ब्रह्मैव स्वशक्तिं प्रकृत्यभिधेयामाश्रित्य
लोकान्सृष्ट्वा प्रविश्यान्तर्यामित्वेन ब्रह्मादीनां
बुद्धीन्द्रियनियन्तृत्वादीश्वरः ॥ 

స హోవాచ మహదహంకారపృథివ్యప్తేజోవాయ్వాకాశత్వేన
బృహద్రూపేణాండకోశేన కర్మజ్ఞానార్థరూపతయా
భాసమానమద్వితీయమఖిలోపాధివినిర్ముక్తం
తత్సకలశక్త్యుపబృంహితమనాద్యనంతం
శుద్ధం శివం శాంతం నిర్గుణమిత్యాది-
వాచ్యమనిర్వాచ్యం చైతన్యం బ్రహ్మ .. ఈశ్వర ఇతి చ ..
బ్రహ్మైవ స్వశక్తిం ప్రకృత్యభిధేయామాశ్రిత్య
లోకాన్సృష్ట్వా ప్రవిశ్యాంతర్యామిత్వేన బ్రహ్మాదీనాం
బుద్ధీంద్రియనియంతృత్వాదీశ్వరః ..

What is Brahman? It is the Chaitanya that appears, through the aspects of karma and Jnana, as this vast mundane egg composed of Mahat’ Ahamkara and the five elements, earth, water, fire, Vayu and Akasa That is Secondless That is devoid of all Upadhis [Vehicles], that is full of all Saktis [Potencies], that is without beginning and end, that is described as pure, beneficial, peaceful, and Guna-less and that is indescribable. Who is Ishvara? And what are His Characteristics? Brahman itself, having through His Sakti called Prakirti (Matter) created the worlds and being latent in them, becomes the ruler of Buddhi and Indriyas (Organs of sense and action) as well as Brahma (The creator) and others, Hence he is named Ishvara.

जीव इति च ब्रह्मविष्ण्वीशानेन्द्रादीनां नामरूपद्वारा
स्थूलोऽहमिति मिथ्याध्यासवशाज्जीवः ।
सोऽहमेकोऽपि देहारम्भकभेदवशाद्बहुजीवः । 

బ్రహ్మవిష్ణ్వీశానేంద్రాదీనాం నామరూపద్వారా
స్థూలోఽహమితి మిథ్యాధ్యాసవశాజ్జీవః .సోఽహమేకోఽపి
దేహారంభకభేదవశాద్బహుజీవః . 

Who is Jiva? Ishvara Himself, subject to the false superimposition Upon Himself [or the idea] “I am the gross” through the [Assumption of the] names and forms of Brahma, Vishnu, Rudra, Indra, and others is Jivas. Though one, he appears as many Jiva, through the force of the different Karmans originating in the Bodies. 

प्रकृतिरिति च ब्रह्मणः सकाशान्नानाविचित्रजगन्निर्माण-
सामार्थ्यबुद्धिरूपा ब्रह्मशक्तिरेव प्रकृतिः ।

ప్రకృతిరితి చ బ్రహ్మణః సకాశాన్నానావిచిత్రజగన్నిర్మాణ-
సామార్థ్యబుద్ధిరూపా బ్రహ్మశక్తిరేవ ప్రకృతిః .

What is Prakirti (Matter)? It is nothing else but the Sakti [potency] of Brahman which is of the nature of Buddhi that is able to produce the many motley worlds by Virtue of the mere presence of Brahman. 

परमात्मेति च देहादेः परतरत्वद्ब्राह्मैव  परमात्मा
పరమాత్మేతి చ దేహాదేః పరతరత్వద్బ్రాహ్మైవ  పరమాత్మా

What is Paramatma? The supreme Atman or soul. It is Brahman alone that is Paramatma as it (The former) is far superior to bodies and others.
 
स ब्रह्मा स विष्णुः स इन्द्रः स शमनः स सूर्यः
स चन्द्रस्ते सुरास्ते असुरास्ते पिशाचास्ते मनुष्यास्ताः
स्त्रियस्ते पश्वादयस्तत्स्थावरं ते ब्राह्मणादयः ।
స బ్రహ్మా స విష్ణుః స ఇంద్రః స శమనః స సూర్యః
స చంద్రస్తే సురాస్తే అసురాస్తే పిశాచాస్తే మనుష్యాస్తాః
స్త్రియస్తే పశ్వాదయస్తత్స్థావరం తే బ్రాహ్మణాదయః .

That Brahman is Brahma, Vishnu, Rudra and Indra, Yama, Sun and Moon, Devas, Asuras, Pisacas, men women, beasts, etc., the fixed ones, Brahmanas and others. Here there is no Manyness in the least degree: All this is verily Brahman.

सर्वं खल्विदं ब्रह्म नेह नानास्ति किञ्चन । जातिरिति च ।
न चर्मणो न रक्तस्य न मांसस्य न चास्थिनः ।
न जातिरात्मनो जातिर्व्यवहारप्रकल्पिता । कर्मेति च
क्रियमाणेन्द्रियैः कर्मण्यहं करोमीत्यध्यात्मनिष्ठतया
कृतं कर्मैव कर्म । अकर्मेति च कर्तृत्वभोक्तृत्वा-
द्यहङ्कारतया बन्धरूपं जन्मादिकारणं
नित्यनैमित्तिकयागव्रततपोदानादिषु फलाभिसन्धानं
यत्तदकर्म ।

సర్వం ఖల్విదం బ్రహ్మ నేహ నానాస్తి కించన . జాతిరితి చ .
న చర్మణో న రక్తస్య న మాంసస్య న చాస్థినః .
న జాతిరాత్మనో జాతిర్వ్యవహారప్రకల్పితా . కర్మేతి చ
క్రియమాణేంద్రియైః కర్మణ్యహం కరోమీత్యధ్యాత్మనిష్ఠతయా
కృతం కర్మైవ కర్మ . అకర్మేతి చ కర్తృత్వభోక్తృత్వా-
ద్యహంకారతయా బంధరూపం జన్మాదికారణం
నిత్యనైమిత్తికయాగవ్రతతపోదానాదిషు ఫలాభిసంధానం
యత్తదకర్మ .

It cannot refer to the skin, the blood, the flesh or the bone. There is no caste for Atma; caste is only conventional. What is Karma? Karma is that action alone which is performed by the organs and ascribed to Atma; as “I do” (Viz., Agency being attributed to Atma). What is Akarma [Or non-Karma]? Akarma is the performance, without any desire for the fruits, of the daily and occasional rites, Sacrifices, Vows, austerities, gifts and other actions that are associated with the egoism of the actor and the enjoyer, and that are productive of bondage, rebirth, etc.

ज्ञानमिति च देहेन्द्रियनिग्रहसद्गुरूपासन-
श्रवणमनननिदिध्यासनैर्यद्यदृग्दृश्यस्वरूपं
सर्वान्तरस्थं सर्वसमं घटपटादिपदार्थ-
मिवाविकारं विकारेषु चैतन्यं विना किञ्चिन्नास्तीति
साक्षात्कारानुभवो ज्ञानम् । 

జ్ఞానమితి చ దేహేంద్రియనిగ్రహసద్గురూపాసన-
శ్రవణమనననిదిధ్యాసనైర్యద్యదృగ్దృశ్యస్వరూపం
సర్వాంతరస్థం సర్వసమం ఘటపటాదిపదార్థ-
మివావికారం వికారేషు చైతన్యం వినా కించిన్నాస్తీతి
సాక్షాత్కారానుభవో జ్ఞానం . 

What is Jnana? It is the realization by direct cognition of the fact that in this changing universe there is nothing but Chaitanya [the one life] that is Consciousness, that is of the form of the seer and the seen, pervading all things, that is the same in all, and that is not subject to changes like pot, cloth, etc. This realization is brought about by means of the subjugation of the body and the senses, the serving of a good Guru (teacher), the hearing of the exposition of Vedanta doctrines and constant meditation thereon.

अज्ञानमिति च
रज्जौ सर्पभ्रान्तिरिवाद्वितीये सर्वानुस्यूते सर्वमये
ब्रह्मणि देवतिर्यङ्नरस्थावरस्त्रीपुरुषवर्णाश्रम-
बन्धमोक्षोपाधिनानात्मभेदकल्पित ज्ञानमज्ञानम् ।

అజ్ఞానమితి చ
రజ్జౌ సర్పభ్రాంతిరివాద్వితీయే సర్వానుస్యూతే సర్వమయే
బ్రహ్మణి దేవతిర్యఙ్నరస్థావరస్త్రీపురుషవర్ణాశ్రమ-
బంధమోక్షోపాధినానాత్మభేదకల్పిత జ్ఞానమజ్ఞానం .

What is Ajnana? It is illusory attribution, like the snake in the rope, of many Atmas (Souls) through the diverse Upadhis [or Vehicles] of the angels, beasts, men, the fixed ones, females, males, castes and orders of life, bondage and emancipation, etc., to Brahman that is secondless, all-permeating and of the nature of all.

सुखमिति च सच्चिदानन्दस्वरूपं ज्ञात्वानन्दरूपा
या स्थितिः सैव सुखम् । दुःखमिति अनात्मरूपः
विषयसङ्कल्प एव दुःखम् । स्वर्ग इति च सत्संसर्गः
स्वर्गः । नरक इति च असत्संसारविषयजनसंसर्ग एव
नरकः । बन्ध इति च अनाद्यविद्यावासनया जातोऽहमि-
त्यादिसङ्कल्पो बन्धः । पितृमातृसहोदरदारापत्य-
गृहारामक्षेत्रममता संसारावरणसङ्कल्पो बन्धः ।

సుఖమితి చ సచ్చిదానందస్వరూపం జ్ఞాత్వానందరూపా
యా స్థితిః సైవ సుఖం . దుఃఖమితి అనాత్మరూపః
విషయసంకల్ప ఏవ దుఃఖం . స్వర్గ ఇతి చ సత్సంసర్గః
స్వర్గః . నరక ఇతి చ అసత్సంసారవిషయజనసంసర్గ ఏవ
నరకః . బంధ ఇతి చ అనాద్యవిద్యావాసనయా జాతోఽహమి-
త్యాదిసంకల్పో బంధః . పితృమాతృసహోదరదారాపత్య-
గృహారామక్షేత్రమమతా సంసారావరణసంకల్పో బంధః .

What is Sukha (Happiness)? It is state of being of the nature of bliss, having cognized through experience the reality of Saccidananda [Or that which is be-ness, consciousness and bliss]. What is Svarga (Heaven)? It is the association with Sat (Either good men or Brahman which is Sat, the true]. What is Naraka (hell)? It is association with that which brings about this mundane existence which is Asat [the false].

कर्तृत्वाद्यहङ्कारसङ्कल्पो बन्धः । अणिमाद्यष्टैश्व-
र्याशासिद्धसङ्कल्पो बन्धः । देवमनुष्याद्युपासना-
कामसङ्कल्पो बन्धः । यमाद्यष्टाङ्गयोगसङ्कल्पो
बन्धः । वर्णाश्रमधर्मकर्मसङ्कल्पो बन्धः ।
आज्ञाभयसंशयात्मगुणसङ्कल्पो बन्धः । यागव्रत-
तपोदानविधिविधानज्ञानसम्भवो बन्धः । केवलमोक्षा-
पेक्षासङ्कल्पो बन्धः । सङ्कल्पमात्रसंभवो बन्धः ।

కర్తృత్వాద్యహంకారసంకల్పో బంధః . అణిమాద్యష్టైశ్వ-
ర్యాశాసిద్ధసంకల్పో బంధః . దేవమనుష్యాద్యుపాసనా-
కామసంకల్పో బంధః . యమాద్యష్టాంగయోగసంకల్పో
బంధః . వర్ణాశ్రమధర్మకర్మసంకల్పో బంధః .
ఆజ్ఞాభయసంశయాత్మగుణసంకల్పో బంధః . యాగవ్రత-
తపోదానవిధివిధానజ్ఞానసంభవో బంధః . కేవలమోక్షా-
పేక్షాసంకల్పో బంధః . సంకల్పమాత్రసంభవో బంధః .

What is Bandha[Bondage]? Such Sankalpas [thoughts] as “I was born,” etc., arising from the affinities of beginningless Ajnana form bondage. The thoughts obscuration [or mental ignorance] of the mundane existence of “Mine” in such as father, mother, brother, wife, child, house, gardens, lands, etc., are bondages. The thought of I-ness as actor, etc., are bondage. The thought of the development in oneself of the eight siddhis {Higher Psychical powers) as Anima and others is Bondage. The thought of propitiating the angels, men, etc., is bondage. The thought of going through the eight means of Yoga Practice, Yama, etc., is bondage. The thought of performing the duties of one’s own caste and orders of life is bondage. The thought that command, fear and doubt are the attributes of [or pertain to] Atman is bondage. The thought of knowing the rules of performing Sacrifices, Vows, austerity and gift is bondage. Even the mere thought of desire for Moksha (Emancipation) is bondage. By the very act of thought, bondage is caused.

मोक्ष इति च नित्यानित्यवस्तुविचारादनित्यसंसारसुख-
दुःखविषयसमस्तक्षेत्रममताबन्धक्षयो मोक्षः ।

మోక్ష ఇతి చ నిత్యానిత్యవస్తువిచారాదనిత్యసంసారసుఖ-
దుఃఖవిషయసమస్తక్షేత్రమమతాబంధక్షయో మోక్షః .

What is Moksha [Emancipation]? Moksha is the (State of ) the annihilation, through the discrimination of the eternal from the non-eternal, of all thoughts of bondage, like those of ‘Mine” in objects of Pleasure and Pain, lands, etc., in this transitory mundane existence.

उपास्य इति च सर्वशरीरस्थचैतन्यब्रह्मप्रापको गुरुरुपास्यः ।

ఉపాస్య ఇతి చ సర్వశరీరస్థచైతన్యబ్రహ్మప్రాపకో గురురుపాస్యః .

Who is Upasya [or fit to be worshipped]? That Guru (or Spiritual instructor) who enables (The disciple) to attain to Brahman, the Consciousness that is in all bodies. [

शिष्य इति च विद्याध्वस्तप्रपञ्चावगाहितज्ञानावशिष्टं ब्रह्मैव शिष्यः । 

శిష్య ఇతి చ విద్యాధ్వస్తప్రపంచావగాహితజ్ఞానావశిష్టం బ్రహ్మైవ శిష్యః . 

Who is Sisya (The disciple)? The disciple is that brahman alone that remains after the consciousness of the universe has been lost (in him) through Brahmic wisdom. 

विद्वानिति च सर्वान्तरस्थस्वसंविद्रूपविद्विद्वान् । 

విద్వానితి చ సర్వాంతరస్థస్వసంవిద్రూపవిద్విద్వాన్ .

Who is Vidvan (the learned)? It is the who has cognized the true form (or reality) of his own consciousness that is latent in all.

मूढ इति च कर्तृत्वाद्यहङ्कारभावारूढो मूढः ।

మూఢ ఇతి చ కర్తృత్వాద్యహంకారభావారూఢో మూఢః .

Who is Mudha [the ignorant]? He who has the egoistic conception of the body, Caste, orders of life, actor, enjoyer and others.

आसुरमिति च ब्रह्मविष्ण्वीशानेन्द्रादीना-
मैश्वर्यकामनया निरशनजपाग्निहोत्रादि-
ष्वन्तरात्मानं सन्तापयति चात्युग्रराग-
द्वेषविहिंसा दम्भाद्यपेक्षितं तप आसुरम् ।

ఆసురమితి చ బ్రహ్మవిష్ణ్వీశానేంద్రాదీనా-
మైశ్వర్యకామనయా నిరశనజపాగ్నిహోత్రాది-
ష్వంతరాత్మానం సంతాపయతి చాత్యుగ్రరాగ-
ద్వేషవిహింసా దంభాద్యపేక్షితం తప ఆసురం .

What is Asura [The Demoniacal]? It is the Tapas [Austerity] Practised by one inflicting trouble on the Atman within through Japa (or inaudible muttering of Mantras], abstinence from food, Agnihotra [the performance of the worship of fire], etc., attended with cruel desire, hatred, pain, hypocrisy and the rest for the purpose of acquiring the powers of Vishnu, Brahma, Rudra, Indra and others.

तप इति च ब्रह्म सत्यं जगन्मिथ्येत्यपरोक्ष-
ज्ञानाग्निना ब्रह्माद्यैश्वर्याशासिद्धसङ्कल्प-
बीजसन्तापं तपः । 

తప ఇతి చ బ్రహ్మ సత్యం జగన్మిథ్యేత్యపరోక్ష-
జ్ఞానాగ్నినా బ్రహ్మాద్యైశ్వర్యాశాసిద్ధసంకల్ప-
బీజసంతాపం తపః . 

What is Tapas? Tapas is the act of burning - Through the fire of direct cognition of the knowledge that Brahman is the truth and the Universe, a Myth - The Seed of the deep-rooted desire to attain the powers of Brahman, etc

परमं पदमिति च प्राणेन्द्रियाद्यन्तःकरणगुणादेः परतरं
सच्चिदानन्दमयं नित्यमुक्तब्रह्मस्थानं परमं पदम् । 

పరమం పదమితి చ ప్రాణేంద్రియాద్యంతఃకరణగుణాదేః పరతరం
సచ్చిదానందమయం నిత్యముక్తబ్రహ్మస్థానం పరమం పదం .

What is Paramapada [The supreme abode]? It is the seat of the eternal and emancipated Brahman which is far superior to Pranas (The vital airs), the organs of sense and actions, the internal organs (of thought), the Gunas and others, which is of the nature of Saccidananda and which is the witness to all.

ग्राह्यमिति च देशकालवस्तु-परिच्छेदराहित्यचिन्मात्रस्वरूपं ग्राह्यम् ।

గ్రాహ్యమితి చ దేశకాలవస్తు-పరిచ్ఛేదరాహిత్యచిన్మాత్రస్వరూపం గ్రాహ్యం .

What is Grahya [or fit to be taken in]? Only that reality of Absolute consciousness which is not conditioned by space, time or Substance.

अग्राह्यमिति च स्वस्वरूपव्यतिरिक्तमायामय-
बुद्धीन्द्रियगोचरजगत्सत्यत्वचिन्तनमग्राह्यम् ।

అగ్రాహ్యమితి చ స్వస్వరూపవ్యతిరిక్తమాయామయ-
బుద్ధీంద్రియగోచరజగత్సత్యత్వచింతనమగ్రాహ్యం .

What is Agrahya? The thought that this universe is truth this universe which is different from one’s Self and which being subject to Maya (or illusion) forms the Objects of (Cognition of ) Buddhi and the Organs.

संन्यासीति च सर्वधर्मान्परित्यज्य निर्ममो
निरहङ्कारो भूत्वा ब्रह्मेष्टं शरणमुपगम्य
तत्त्वमसि अहं ब्रह्मास्मि सर्वं खल्विदं ब्रह्म
नेह नानास्ति किञ्चनेत्यादिमहावाक्यार्था-
नुभवज्ञानाद्ब्रह्मैवाहमस्मीति निश्चित्य
निर्विकल्पसमाधिना स्वतन्त्रो यतिश्चरति स संन्यासी
स मुक्तः स पूज्यः स योगी स परमहंसः सोऽवधूतः
स ब्राह्मण इति । 

సంన్యాసీతి చ సర్వధర్మాన్పరిత్యజ్య నిర్మమో
నిరహంకారో భూత్వా బ్రహ్మేష్టం శరణముపగమ్య
తత్త్వమసి అహం బ్రహ్మాస్మి సర్వం ఖల్విదం బ్రహ్మ
నేహ నానాస్తి కించనేత్యాదిమహావాక్యార్థా-
నుభవజ్ఞానాద్బ్రహ్మైవాహమస్మీతి నిశ్చిత్య
నిర్వికల్పసమాధినా స్వతంత్రో యతిశ్చరతి స సంన్యాసీ
స ముక్తః స పూజ్యః స యోగీ స పరమహంసః సోఽవధూతః
స బ్రాహ్మణ ఇతి .

Who is the Sannyasi [Ascetic]? A Sannyasi is an ascetic who having given up all the duties of caste and orders of life. Good and bad actions, etc., being freed from [the conception of] “I” and ‘Mine” and having taken his refuge in Brahman alone, roams at large practicing Nirvikalpa Samadhi and being firmly convinced of “I am Brahman” through the realization of the meaning of such sacred (Vedic) sentences as “Thou are That” ‘All this is verily Brahman” and “here there is no Manyness in the least”. He only is an emancipated person. He only is fit to be adored. He only is a Yogin. He only a Paramahamsa. He only is an Avadhuta. He only is a Brahman.

इदं निरालम्बोपनिषदं योऽधीते
गुर्वनुग्रहतः सोऽग्निपूतो भवति स वायुपूतो भवति
न स पुनरावर्तते न स पुनरावर्तते पुनर्नाभिजायते
पुनर्नाभिजायत इत्युपनिषत् ॥

ఇదం నిరాలంబోపనిషదం యోఽధీతే
గుర్వనుగ్రహతః సోఽగ్నిపూతో భవతి స వాయుపూతో భవతి
న స పునరావర్తతే న స పునరావర్తతే పునర్నాభిజాయతే
పునర్నాభిజాయత ఇత్యుపనిషత్ ..

Whoever studies the Niralamba-Upanishad becomes, through the grace of Guru, Pure like fire. He becomes pure like Vayu (Air). He does not return. He is not born again: May he is not born again.

ॐ पूर्णमदः पूर्णमिदं पूर्णात्पूर्णमुदच्यते ।
पूर्णस्य पूर्णमादाय पूर्णमेवावशिष्यते ॥

ఓం పూర్ణమదః పూర్ణమిదం పూర్ణాత్పూర్ణముదచ్యతే .
పూర్ణస్య పూర్ణమాదాయ పూర్ణమేవావశిష్యతే ..

Om ! That (Brahman) is infinite, and this (universe) is infinite.
The infinite proceeds from the infinite.
(Then) taking the infinitude of the infinite (universe),
It remains as the infinite (Brahman) alone. 

ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः ॥

ఓం శాంతిః శాంతిః శాంతిః ..

Om ! Let there be Peace in me !
Let there be Peace in my environment !
Let there be Peace in the forces that act on me !

इति निरालम्बोपनिषत्समाप्ता ॥

ఇతి నిరాలంబోపనిషత్సమాప్తా ..

Here ends the Niralamba Upanishad, as contained in the Shukla Paksha Yajur-Veda.

Sources: 
  • https://vedantastudents.com/ 
  • https://sanskritdocuments.org/doc_upanishhat/niralamba.html

No comments:

Post a Comment